A tanárnő művészi lábtárogatása

Blog VBT

Mindent megértettem. De komolyan. Az egész kulcsa az ingerküszöb. Hiszen a független színházak performanszainak tükrében egy-két alulra becsusszanó ujj igazán nem nagy dolog. És erre Szabó Réka tanárnő videója után döbbentem rá.

***

Na, nem a kioktatós Facebook videó után. Annál természetesen ügyeltem, hogy nehogy véletlenül bicska legyen a zsebemben, s a hirtelen kinyílás elnyiszálja a combartériámat.

Aki esetleg nem tudná, Szabó Réka  – úgy is, mint a Tünet Együttes (wtf) művészeti vezetője – a suttyó kis proli bunkó kormánypártiakat oktatja ki arról, hogy amihez nem értenek, ahhoz lesznek szívesek nem nyúlni. Mint például a független színházakhoz. S rögtön fel is sorolt jó néhány nevet, akik közül… hát volt, akit ismertem, de maradjunk annyiban, hogy az utókor még nálam is  kevesebbet fog ismerni közülük. Mindenesetre igaza volt! Aki életében nem ölt még, az ne pofázzon arról, hogy a gyilkosság rossz!

***

***

S ha már a rossz dolgoknál tartunk… ez után a videó után muszáj volt rákeresnem erre a Szabó Rékára. No, amit találtam, attól kétszer is jól összezavarodtam.

Először is kiderült, hogy Réka a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kara Számítástudományi és Információelméleti Tanszékének tanársegédje.

Fogalmam sincs, hogy előadásait is olyan ripacskodó, kioktató stílusban tartja-e, mint ahogyan a lebaszós videóit készíti, de ha igen, akkor nem szívesen járnék hozzá. Viszont ugye megint kisebbé töpörödtem, hiszen a hölgy ezek szerint keni-vágja a matekot, amiről én jobbára csak annyit tudok, hogy… semennyit. Na, jó, amióta okostelefonom van, az alapműveletek már nem okoznak gondot. És tízig is simán el tudok számolni (ha nincs rajtam zokni, akkor húszig).

Ami viszont ezután jött… na, az volt az a bizonyos átértékelős videó. Amiben Réka táncolt és közben monologizált. A mű címe Clearing the Attic, és a [email protected] tudja, miről szól, de biztos szól valamiről, csak én vagyok hülye hozzá. A lényeg, hogy a tanárnő olyan lábtárogatásokat hajt végre benne, hogy ahhoz képest az Elemi ösztön VHS-koptatós részének csúcsjelenete csak Disney matiné. Íme:

***

***

Isten látja lelkemet, a produkció nézése közben egészen izgalomba jöttem. Konkrétan a monitort szerettem volna kitépni a helyéből, és ledobni az erkélyen át a járdára. Utólag elgondolva nem is lett volna rossz ötlet, ha lett volna, aki videóra rögzíti. Hiszen ez a performansz.

Amit viszont sikerült megállapítanom:

Szabó Réka a legjobban táncoló prózai színész, de kivételes tánctudása nincs.

Szabó Réka a legjobban beszélő táncos, de önmaga lábán megálló prózai képességei nem léteznek.

És ugye a fenti, a legfőbb megállapítás, miszerint a kísérleti színházak produkcióihoz képest néhány, vaginába hatoló rendezői ujj az Kis Mihály.

Szinte elképzelem, ahogyan Réka a Puskás Stadion füvén bemutatja ezt a produkciót, aminek kezdete előtt természetersen a hatvanezres liberális tömeg állva énekli el Tereskovától az „Illatos a pinám” című dalt.

Jut eszembe, örülök is neki, hogy nem vagyok jó matekból, és hogy nem járok a BME-re. El nem tudnám képzelni, hogy Rékánál vizsgázom, miközben épp próbálok nem gondolni arra a förmedvényre, amit művészet gyanánt produkált a színpadon.

Mondom: összezavarodtam. Jó… Nyilván önnön bunkóságom teljes tudatában ilyenkor mindig megkérdezem magamtól: “Vajon Tóta W. Árpád mit tenne most?” S a Deus ex machina ma is segítségemre volt, ugyanis amint éppen erre gondoltam, láss csodát, nagy sebességgel vágódott a szemembe a Liberális Messiás legújabb zengzete, miszerint a jobboldali kormánypártiak csoportja csak egy parányi szubkultúra, akár a horgászoké, vagy a (wait for it) keresztényeké. Szóval most már még kevésbé zavar ez a kísérleti színházas, Gothár Péteres, erőszakolós sztori. Ugyanis kiderült, hogy ez több embernek tetszik, mint amennyinek nem. Tehát az önmagát többségnek kikiáltó ellenzék az biza jár a modern darabokra, képben van a sub-mainstreammel kapcsolatos minden dologgal, s környezettudatos kinti pottyantós budija falát sem Szűcs Judith 1977-es klasszikusa borítja, hanem egy életnagyságú Schilling Árpád poszter.

***

Nem igazán zavar, ha bárki is próbálja tágítani az előadóművészet határait. Az önmagukért való performanszok sem mindig borzasztanak el. Ami viszont módfelett idegessé tesz, ha ilyen és hasonló szarokat kell nekem az adóforintjaimból támogatni, hogy aztán ugyanők „függetlenként” lebunkózzanak, nekem pedig mindezt mosolyogva kelljen viseljem.

Azért az biztató, hogy az amerikai és angol kommunista pártok lelkes anyagi támogatójának, John Lennonnak az özvegye Yoko Ono mindig tud színt és boldogságot vinni az életembe. Úgyhogy ezt most szépen megosztom, akinek pedig nem tetszik, az mocskos sudribunkó, és valószínűleg fideszes!

() VBT ()

Facebook hozzászólások

22 hozzászólás “A tanárnő művészi lábtárogatása

  1. Yoko Ono produkciója annyival volt letisztultabb, hogy nem kellett a pináját nézni közben ahhoz, hogy rájöjjünk nincs ki mind a négy kereke. De ha úgy nézzük, Szabó Réka a pinájával kompenzálta, hogy Jonn Lennon nem volt az ő férje, akkor a két mű teljesen kompatibilis egymással.

    1. A “színművésznő” fetreng, mutogatja a p.náját, de ha egy férfi ettől kifejezésre juttatja a vágyát, hogy ő bizony megb.ná, hát akkor az zaklatás és telekürtölik a világsajtót is vele.

  2. Hááát … Ez valóban elgondolkodtató. A valaha – valószínűleg – jobb napokat látott lábköz (genitália) és a “performance” valahogy nem illik össze – legalább is számomra. No meg a tanári hivatás sem.
    A “hölgy” jelenlegi és a videón látható kinézetének összehasonlítása azt sugallja, hogy azóta valaminek a rabjává válhatott. De keményen.
    Egyébként a “hölgy” angol nyelvi képességeitől sem ragadtattam el magam.
    Őszintén remélem – mindannyiunk érdekében -, hogy ez a “tudás” nem tükrözi munkahelye tudásszintjét.

    1. Mi a picsa ez? Se nem pornó se nem művészet. Se nem prostitució.
      Nem létező igényeket …nem is elégít ki. Közpénzből fizetett exhibiconizmus, nárcisztikus butaság.
      Ez a nő rusnya, a vastag magyar akcentusa miatt meg nem is lehet érteni, hogy mit próbál angolul lihegni, mert nem is kisportolt.
      Ha az abroszra szarik annak sem lett volna kevesebb értéke.

  3. A modern művészet és a perverzió édestestvérek.

    (Az értéknélküliség, “értékkereséssel” párosul és közben minden “művész” talál valamit. Mivel egymillió “semmire” jut egy “valami”, ez a valami is elvész a nagy semmizuhatagban. Tehát semmizni kell, így erősíti önmagát önfenntartóvá a nagy semmi.)

  4. A szereplése egy néma sikoly, na nem a független színházakért (azok vannak és tartsák is el magukat!), hanem a Lipótért! Az egyetem viszont végtelenül emberséges amiért vigyáz rá és ápolja!

    1. Pontosan. Az elmebetegek végeznek ilyen mozdulatokat. A mimika is erre hasonlít. Azonkivül, hogy az obszcénitása felülmúlja a tűrhető színtet, sőt az életkorát tekintve már undort keltő.

  5. Hát lehet, hogy cikkírónk most örül, hogy nem kedveli a matekot, de én mint igazi mérnök szégyellhetem, hogy oda jártam? Egy egyetemi tanárnak készülő mérnök hogyan járathatja le a szakmáját és a tervezett tanári hivatását azzal, hogy úgy hentereg közönség előtt mint egy tüzelő macskanőstény? Tudnak a kollégái és a dékán, rektor arról, hogy lejáratja az egyetemet? Vagy már itt is működik a szívágyas különszoba?
    Sokszor van olyan érzésem, hogy egyesek, akik nem tudják csinálni, viszont legalább tanítják, nem mindig a tudásuk által töltik be a pozíciót. Elnézve a hölgyemény egy pornószajhának is cikis produkcióját, már sejtem, hogy milyen tehetsége okán kap állást az egyetemen. Hát azt a tehetségét biztosan nem a koponyájában hordja, hanem ott ahol nyitogatott. Így már minden világos a karrierjében.
    Bár magam művészettel is foglalkozom hobbiból és nagyon is értékelem a sokoldalúságot, de a hölgy minapi beszéde erős kétséget von – nem az erkölcsi tartásáról- mert azt már színpadon bemutatja – hanem beszédkészségéről is, olyan túljátszott buta se füle se farka értelmű ripacskodást vágott le, ami azt a kétséget is támasztja, hogy mitől tud az ilyen tanítani tanársegédként?… hacsak az előadóban nem mutatja be férfihallgatóinak is a tárogatóst.
    Vajon titokban hogy beszélnek vizsga előtt a folyosókon a hallgatók?
    – Te kinél vizsgázol?
    – Hát csak a ku.vánál…

    1. Mint a legtöbbször egyetértek.
      Pa dö dö-t alapíthatnának Sárosdi “ művésznővel”.
      A nézők azt se tudnák hová nézzenek.
      Schilling és Gothár mint rendezők!

    2. Fokozzuk. Hátha a hímnemű diákoknak a vizsgákon teljesíteni is kell.. A kisebb szerszámmal rendelkezők nem lesznek sikeresek nála.

    1. Az a bajod Bandi, hogy nem neked csinálta? Sárosdi Lilla nagyszerű színésznő. Ilyen remek koca azóta sem hempergett meztelenül a színpadon.

  6. Most jöttem rá mekkora sudribunkó vagyok én (is). Nem ismerem az első hölgyeményt, se a társait, még soha nem is hallottam róluk (lehet ez az én szerencsém).
    Yoko Ono egy beteges elme. Vagy tök hülye, vagy csak agyilag gyenge. Vagy alattomos, tehetségtelen, öntelt
    bohóc. Ő Lennon nevéből élt és él a mai napig. KIhasznált egy elveszni készülő, elgyengült akaratú zanészt.

  7. Már az elején nagyon lábszagú volt Rodin szobrának a megidézése (érdekes,de a szoborról,nem jut eszembe ez). A muffszagú rész már nem érdekelt. S azért,mert ahhoz olyan Nő kell,amelyik Nő. Ez meg csak egy genderburnyák.
    Aligha fogok megnézni ilyen “kortársművészetet”. Maradi vagyok.

  8. Még valamit a videóról.
    Rendben van,tudom hogy Én egy lábszagú mucsai vagyok,hiszen vettem a bátorságot,hogy nem ismerem a “művésznőt”. Úgy hiszem,jól van ez így.

  9. A kommunistáktól csak egy megtanulható igazság van:
    Elitváltás tarkón lövés nélkül nem megy. Sajnos tetszik vagy se náluk hatékonyabb elitcserét nem láttam.Államosítás, osztály alapú üldözés, kulákozás, B lista, munkatáborok, és koncepciós perek akasztásokkal.El is fogyott minden, régi nemesi, katonai, hivatalnoki , polgári vagy önálló gazda mindegy szálig.

  10. Azért elnézve a hatalmas műveltséget egyre gyakrabban kapom magam azon hogy anno a Náci könyvégetés egyszeri értelmezésén túl lássak már egy listát is arról végül is mi frászt dobáltak ezek a tűzre?
    Kicsit mintha lennének hasonló problémák megint a kultúra minőségéről tartalmáról és céljáról, mint akkor.

    1. Állítólag a műveket a piac értékeli.
      Csak azt nem értem ezek a “függetlenek” miért nem mennek dolgozni?
      Talán még ezeket a senkiket is TÁMOGATJA a DIKTATÚRA?

      1. Hogyne, persze, a Playboy is remek eladási mutatókkal rendelkezett. Lassan kezd hanyatlani ez a műfaj, de még mindig nagy a profit benne,.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük